Jsem tu nová, ale nejsem tu Náhodou

Jsem tu nová. A jsem tu proto, že pracuji pro jednu seznamovací agenturu, ve které se děje spousta mimořádných věcí. Napadlo by Vás třeba někdy, že máme v Čechách seznamku pro páry? Zní to divně? Souhlasím. Nicméně je to tak.

Se vztahy je to stejné jako se zdravím. Když ho máme, bereme ho jako naprostou samozřejmost. Nevnímáme ho jako něco nadstandardního, o co je třeba pečovat, ba co víc, často si ho sami, zcela systematicky likvidujeme. Cigárko, panáček, ovárek, dortíčky! Kdo by odolal? Jenže pak to přijde, jako rána z čistého nebe. Slyšíme, jak nám tělo oznamuje. „Mám toho dost. Kašlu na tebe, končím!“ A my se divíme. Přemýšlíme, kde jsme udělali chybu, jak je možné, že jsme si ničeho nevšimli. Vzpomínáme, jaké to bylo, když jsme ještě neměli vysoký cholesterol nebo patnáct kilo nadváhy. A s našimi vztahy je to zrovna tak. Když to bouchne, cítíme se pod psa. Pokoušíme se partnerovi splnit, co mu na očích vidíme. Přestaneme ze dne na den kouřit, netkneme se alkoholu a od rána do večera se cpeme zeleninou jako králíci. Po týdnu se na svůj protějšek obracíme s otázkou. „Tak co, už je to lepší, můžeme zase společně fungovat?“ Jenže sedm dní nestačí. Zázraky se dějí jen ve výjimečných případech. A na vztahy se dostane jen zřídka. Já i devět z deseti lékařů říkáme „Důležitá je prevence!“ Musíme se naučit kolizím ve vztahu předcházet. Nenechávejme věci vyšumět. Když se mi má kamarádka po pár deci vína s pláčem svěřila, že si myslí, že má její Milan nějakou ženskou, řekla jsem jí, ať s tím rozhodně začne něco dělat. „Tobě se to řekne, ale copak on o tom se mnou bude mluvit?“ „Tak já se zeptám v Náhodě“, nabídla jsem jí. Dost dlouho trvalo, než Milan k takové debatě svolil. A když pak před ním vyslovila to magické slovo terapeut, trvalo další měsíc, než s ní do Náhody vkročil. Po pár schůzkách se ukázalo, že žádnou ženskou sice neměl. Alena ho z nějakého důvodu prostě přestala přitahovat a tak s ní přestal spát. Což je pro třiatřicetiletou ženskou po dvouletém vztahu celkem velká rána, co si budeme povídat. Jak to řešil on, to jsem se nikdy neptala. Terapeut žádná kusadla nemá! Přestože víme, že když začneme mluvit o terapeutech, nejde o žádné obrovské bacily, co se nás chystají sežrat, obrátit se na ně stojí velké odhodlání. V případě mých přátel to byla právě odvaha, která jim nakonec jejich vztah zachránila, i když ne tak, jak si asi původně představovali. Postupně s psychologem zjistili, že absence přitažlivosti byla už pouze důsledkem vývoje jejich bortícího se vztahu a začali se věnovat tomu, co předcházelo. Takže nakonec došlo i na ten sex. A to s nikým jiným než s první českou sex – koučkou Gaiou Julií Poupětovou. Opět trvalo pár týdnů, než získali odvahu a do kurzu s romantickým názvem „Milování dotekem“ šli. Nadšené dojmy po jeho absolvování už ale neskrývali a neskrývají je ani další páry a tak se jeho renomé šíří ještě mnohem rychleji než epidemie. A jak to nakonec dopadlo? Ti z Vás, kteří čekají happy end, budou nejspíš zklamaní. Milan s Alenou se nakonec rozešli. Vztah se jim i přes veškerou snahu jich obou zachránit nepodařilo. Ale zůstali přáteli a dnes, každý se svým novým partnerem, spolu tráví i společné dovolené. Alena čeká na podzim chlapečka a Milan se letos v létě oženil. Oba se opravdu snaží, aby byl jejich vztah stále zdravý jako řípa a já mám pocit, že za to kromě nich samotných, můžu i já s Náhodou. Daří se jim to náramně, takže nakonec je to přeci jen dobrý konec, ne?

Autor: MMMDC | čtvrtek 13.9.2012 21:48 | karma článku: 9,49 | přečteno: 1432x
  • Počet článků 12
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1914x
Jsem Monika a jedním z mých klientů je Náhoda - seznamovací agentura. Příběhů, okolností a událostí, které stojí za zmínku, je tam nespočet. Tohle je myslím to pravé místo, pro jejich existenci.

Seznam rubrik